Treceți la conținutul principal

Tort cu crema de lapte


Astazi este ziua mea, ocazie cu care am pregatit acest tort. Reteta este de pe blogul lui LeoFlori.

Se coc 3 blaturi. Ingredientele pentru un blat sunt urmatoarele:
  • 2 oua
  • 2 lg zahar
  • 2 lg faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1 si 1/2 lingura cacao
  • 2 linguri apa calda
Eu am folosit o tava cu diametrul de 26 cm, asa ca am dublat cantitatile pentru blat(4 oua, 4 lg zahar, ...etc).
Se mixeaza ouale cu zaharul.se cerne faina, cacaoa si praful de copt si se adauga treptat peste oua. Tot treptat se adauga si apa calda. Se unge tava si se tapeteaza cu hartie de copt. Se toarna compozitia pentru blat si se baga tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade, pentru 10-15 minute.
Ingredientele pentru crema de lapte:
  • 1 l lapte
  • 100 gr amidon
  • 100 gr ciocolata alba
  • 250 gr margarina la temperatura camerei ( eu am pus unt)
  • 150 gr zahar pudra
  • 4 linguri de zahar
Se amesteca 150 ml lapte cu cele 4 lg de zahar si cu amidonul. Restul de lapte se toarna intr-o cratita impreuna cu ciocolata rupta bucati si se incalzeste la foc mic pana da in clocot. Se reduce focul si se adauga compozitia cu amidon, amestecand pana se ingroasa.
Se lasa sa se raceasca. Se mixeaza margarina (untul) cu zaharul pudra si se adauga in crema de lapte.


Ingrediente pentru glazura:
  • 200 gr ciocolata cu lapte
  • 5 linguri lapte
  • 3 linguri zahar
  • 150 gr margarina ( am folosit unt)
Se pun toate ingredientele la bain marie si se incalzesc pana se obtine o crema. Se luasa sa se raceasca si apoi se mixeaza.
Se asambleaza in felul urmator: un blat, un strat de crema, un strat de glazura.
Eu nu am mai vut rabdare si l-am taiat imediat ce a fost gata si crema se vede ca e cam moale si curge.

Dupa cateva ore de stat in frigider, tortul se taie mult mai usor.


Comentarii

  1. ce cadou ti-ai facut...:P

    RăspundețiȘtergere
  2. cam tarziu iti spun "La multi (b)ani!"
    ma bucur ca ai incercat reteta asta, sper ca ti-a placut.
    interesante retete ai, cu siguranta ma vor inspira, mai ales ca tu ai si papa consistenta.
    weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Flori. Mi-a placut tortul, foarte bun.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Mă interesează părerea ta.