Treceți la conținutul principal

Prajitura Lenuta



Bunatatea asta de prajitura o mancam de fiecare data cand mergeam in vacanta la verisoara mea Diana. De ce se numeste asa nu stiu sa va spun, poate de la numele matusii mele pe care o cheama Lenuta sau e doar o coincidenta. De curand mi-am adus aminte de ea si i-am cerut reteta.
Se asaza intr-o tava doua straturi de biscuiti populari - 330 gr (40 buc).
Se face un sirop din 1 cana apa si 1/2 cana zahar si se toarna fierbinte peste biscuiti.
Pentru crema avem nevoie de:
  • 3 galbenusuri
  • 800 ml lapte
  • 1 cana de zahar
  • 7 linguri faina
  • esenta de vanilie
Se pun toate intr-o oala cu fundul mai gros, pe foc mic, pana se ingroasa crema, mestecand mereu cu telul sa nu se prinda. Aceasta crema se toarna calda peste biscuiti.

Spuma de albusuri:
  • 3 albusuri
  • 1 cana de zahar
Se bat albusurile spuma tare. Zaharul se pune pe foc pana se topeste si se toarna repede peste albusuri. Se mixeaza de cateva ori pana spuma devine maronie. Atentie ca zaharul se intareste foarte repede. Aceasta spuma se toarna peste crema si deasupra se presara nuca macinata.
Prajitura se tine 1-2 ore la frigider inainte de a fi taiata.




Comentarii

Trimiteți un comentariu

Mă interesează părerea ta.