Treceți la conținutul principal

Ciorbă de dovlecei şi ştevie


  • 1 ceapă
  • 1 morcov
  • 1 ardei 
  • 1 dovlecel mare
  • 1 legătură de stevie
  • 1 roşie mare
  • 4 linguri ulei
  • 1,5 l apă
Am pus uleiul într-o oală şi când s-a încălzit am adăugat ceapa tăiată mărunt. Cand ceapa a devenit aurie am adăugat morcovul şi ardeiul tăiaţi mărunt. Am amestecat, după 1 minut am turnat 1 l de apă încălzită, am pus capacul şi am lăsat să fiarbă 20 minute.
Între timp, într-o altă oală am pus apă la fiert şi când a început să clocotească, am adăugat stevia spălată  şi curăţată de nervura principală, iar după câteva secunde am strecurat-o. Când s-a răcit am tocat-o nu foarte mărunt.
 După cele 20 de minute de fiert am adăugat dovlecelul tăiat cubuleţe, roşia dată pe răzătoare şi încă 0,5 l apă încălzită. După încă 20 de minute am adăugat şi stevia, am mai lăsat 2-3 minute pe foc, am pus sare şi leuştean şi gata.
A ieşit foarte bună, uşor acrişoară. Dacă vă plac ciorbele mai acre puteţi adăuga borş. Se mai poate adăga smântână în momentul servirii.

Comentarii