Treceți la conținutul principal

Precious Plastic


Te-ai întrebat vreodată cât plastic cumperi zilnic? Cât plastic arunci la gunoi? Cât plastic este reciclat?
În ultima vreme eu încerc să cumpăr cât mai puțin plastic; la piață merg mereu cu sacoșele mele și de fiecare dată am discuții cu țăranii că nu vreau pungă pentru fiecare legumă; deșeurile din plastic le adun în balcon și apoi le duc la centrul de reciclare din parcarea Carrefour-ului; poate că nu fac mare lucru, dar puțină  grijă pentru mediu din partea fiecăruia dintre noi ar face diferența.


Dave Hakkens este un tânăr care a inventat o mașinărie de reciclare creativă a deșeurilor din plastic pe care le producem. Pe scurt, plasticul e sortat pe categorii, spălat, tocat, topit și apoi transformat în lustre, ghivece, farfurii, cutii, pălării și alte obiecte.




Oricine își poate construi o asemenea mașinărie deoare Dave a postat planurile pe internet; ele se pot salva gratuit de pe aceste site http://preciousplastic.com/plan/. Nu e ieftin și nici ușor, dar cine se pricepe, are spațiu de depozitare și își permite, poate încerca. Eu îmi imaginez o astfel de mașinărie în fiecare cartier, sau măcar una în fiecare localitate. Cum ar fi să mergi cu un sac de deșeuri și să te întorci acasă cu 2 ghivece?  

Deși a trecut foarte puțin timp de când a fost lansat proiectul, lumea e foarte interesată, site-ul a avut probleme datorită numărului prea mare de vizitatori,  iar forumul are aproape 34.000 de membri  care discută, se ajută, împart idei,  își arată creațiile.

Comentarii