Treceți la conținutul principal

Tocaniță de ciuperci champignon




Tocănița de ciuperci cu mămăligă e delicioasă. E una din mâncărurile mele favorite; o prepar des nu doar pentru gustul foarte bun ci și pentru faptul că e o mâncare foarte ușor de făcut și destul de ieftină. Ciuperci proaspete se găsesc tot timpul anului în piețe și în supermarketuri și recomand să le folosiți pe aceastea, nu pe cele la conservă căci gustul este total diferit.
În majoritatea rețetelor de tocănițe și nu numai, primul pas este călirea cepei/a legumelor. După cum probabil ați observat, de ceva vreme eu sar peste acest proces pentru că vreau să gătesc cât mai sănătos și stomacul meu nu prea se împacă cu prăjelile. Veți vedea că mâncărurile sunt gustoase și fără călire, iar organismul vă va mulțumi. Si nu uitați - gusturile se educă!

Ingrediente pentru tocănița de ciuperci:
  • 1 kg ciuperci champignon
  • 100 g morcovi
  • 100 ardei
  • 200 g bulion
  • 2 lg apă
  • 1/2 lgț sare
  • 1 legatură mărar
Am spălat ciupercile și le-am tăiat feliuțe.
Am dat pe răzătoare morcovul spălat și curățat. 
Ardeiul spălat și el, l-am tăiat mărunt.
Am pus înt-o oală toate ingredientele, cu excepția mărarului, am acoperit cu capac si am pus la fiert.
La sfârșit am adăugat mărarul spălat și tocat mărunt.
Am mâncat-o cu mămaligă caldă, dar foarte bine merge și cu mămăligă rece.

*Am pus doar 2 linguri de apă deoarece ciupercile conțin multă apă și în timpul fierberii își vor lăsa zeamă.
* Am avut bulion de casă, net superior celui din magazine.
* Uneori înlocuiesc mărarul cu leuștean sau pătrunjel.
* Tocănița de ciuperci poate fi servită ca fel principal, dar și pe post de garnitură.
Dacă îți place această rețetă, distribuie-o pe canalele de socializare să ajungă și la prietenii tăi.
Enjoy!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Mă interesează părerea ta.